פרופסור יוסף לסינג, מנהל בית החולים ליס: "אין בסיס לחששות"

    דבורה גינזבורג 2 Comment on פרופסור יוסף לסינג, מנהל בית החולים ליס: "אין בסיס לחששות"
    19:10
    20.05.24
    קובי פינקלר No Comments on במנהרת טרור ממולכדת: כך הוחזקו בעזה החטופים שנרצחו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית החולים ליס מכחישים את הדיווחים על חרם מצד חסידות גור וטוענים כי נכון להיום מאושפזות אצלם לפחות חמש יולדות מהחסידות • פרופ' לסינג: "הרב ליצמן היה אצלי לפני כשבועיים כשליחו של הרבה מגור, הציבור יכול להגיע אלינו בביטחון מלא"

    האם נשות חסידות גור מדירות רגליהן מבית החולים איכילוב בתל אביב? תלוי את מי שואלים. בבית החולים ליס השייך למרכז הרפואי איכילוב, מכחישים היום את הדיווחים לפיהם חסידות גור הטילה חרם על בית החולים בשל הימצאותן של יולדות מאריתריאה במחלקות. על פי הדיווחים, החשש הוא מהידבקות במחלות הנפוצות בקרב המסתננים, בעיקר מחלת השחפת.

    נכון להיום (חמישי), אומרים באיכילוב, מאושפזות אצלם חמש נשים מחסידות גור ולפני ארבעה ימים ילדה שם נכדתו של האדמו"ר מגור.

    עם זאת, נשים מהחסידות, ששוחחו עם רדיו קול חי, אישרו כי ישנה מגמה לפנות לבתי חולים אחרים בשל החשש מהידבקות במחלות. גורם בכיר באחד מבתי החולים הגדולים במרכז סיפר כי לאחרונה חלה עלייה במספר היולדות מקרב הציבור החרדי, בין השאר בשל החשש ללדת בכפיפה אחת במחלקה עם גורמי סיכון.

    תחילת הפרשה לפני כחודש וחצי, אז נודע כי עשרה אנשי צוות מבית החולים נדבקו בשחפת בשל מחלתה של יולדת מאריתריאה. בחסידות גור, המקיימת שיתוף פעולה הדוק עם בית החולים התל אביבי, ניגשו לשאול בעצת רבם האם יש להפסיק את הקשר עם איכילוב. מבית האדמו"ר יצאה הוראה זמנית לפנות לבתי חולים אחרים עד שתחלוף הסכנה.

    לפני כשבועיים, ביקר בבית החולים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, חסיד גור בעצמו – שהגיע בשליחות האדמו"ר. לדברי ליצמן לאחר הביקור ההוראה בוטלה והכל מתנהל כרגיל.

    פרופסור יוסף לסינג (צילום: אתר בית החולים ליס)

    "ישנו אי שקט בציבור ואני בהחלט מודע לזה" אומר בראיון לאתר קול חי הפרופסור יוסף לסינג, מנהל בית החולים ליס ליולדות. לדבריו, למרות הימצאותן של האריתראיות, בבית החולים קיימת מערכת סינון קפדנית שאינה מאפשרת כניסתן של יולדות חולות.

    "אין אצלנו אף לא אישה אחת עם שחפת בגלל שאנחנו בודקים כל יולדת מאריתריאה וכן את המלווה המגיע איתה כבר בכניסה למחלקה. הם עוברים צילום לזיהוי שחפת פעילה והבודדות שמתגלות כחולות מועברות לבידוד מוחלט".

    לטענת לסינג, סכנת ההידבקות חמורה יותר בבתי חולים אחרים שם לא קיים נוהל של בדיקת שחפת טרם האישפוז. לדבריו, יולדות מאריתריאה ומסודן מגיעות לכל בית חולים בארץ ולא רק לאיכילוב.

    "בתי ילדה פה לפני כמה שבועות, לא הייתי מסכן אותה ולא את ילדתה שנולדה" הוא מוסיף. "סגן השר ליצמן היה אורח שלי לפני שבועיים כשליחו של האדמו"ר ובדק שהכל בסדר. אם אנשים חוששים להגיע אלינו מסיבות רפואיות אין לזה בסיס. לגבי דעות קדומות – על זה אין לי שליטה".

     

    (צילום תמונה ראשית: ויקיפדיה)



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      וכל מה שפירסמו היום בוואלה ובכיכר היה סתם בלבולי שכל? מעניין מה באמת קרה שם.

    2. 1

      את הבן הקטן שלי ילדתי שם והייתי מאד מרוצה! סתם מעלילים עליהם